In 1889 produceerde Peugeot haar eerste auto. De kar was weliswaar op stoom aangedreven en had drie wielen in plaats van vier, maar het motiveerde de makers wel om verder te gaan met het bouwen van voertuigen. Al na een korte tijd werd de productie van metalen gereedschappen stopgezet en werden alleen nog maar auto’s en andere aangedreven voertuigen geproduceerd (en pepermolens). In 2021 onderging het merk een grote rebranding: Peugeot moest weer hip en modern worden. Het stelt de liefhebbers van occasions voor een dilemma: koop je nu een Peugeot tweedehands of wacht je nog even?
Een rebranding met een nieuwe leeuwenkop
De rebranding van Peugeot had vooral als reden dat de verkopen van de auto’s de afgelopen jaren terugliepen. De 208 was weliswaar een redelijk succesvolle auto, maar Peugeot was een merk geworden zonder eigen identiteit. Misschien dat degelijk en saai de beste woorden waren om het merk karakter samen te vatten. Met de rebranding kwam een nieuw logo (een strak gestileerde leeuwenkop in plaats van de leeuw die het bedrijf al meer dan honderd jaar gebruikte) en een nieuwe merkfilosofie. Niet langer zou Peugeot saaie auto’s produceren. Koop je nu een Peugeot tweedehands dan is deze waarschijnlijk nog saai en degelijk.
Zoek naar de buitenkans en koop een moderne Peugeot wanneer het kan
Met saai en degelijk is niks mis, maar ben je op zoek naar een stoere auto? Dan doe je er goed aan nog even te wachten. Dit wachten hoeft niet lang te duren.Sommige Peugeots worden al minder dan een jaar na aanschaf tweedehands aangeboden. Ze hebben weinig kilometers op de teller en zijn veel goedkoper dan nieuwe wagens. Wel moet je net geluk hebben en er op tijd bij zijn. Hou dus de verschillende websites in de gaten. Kun je niet wachten? Denk er dan eens aan om een vergelijkbare auto zoals een Audi tweedehands aan te schaffen.